메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 역사교육 제93집
발행연도
2005.3
수록면
33 - 66 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To review the description of Korean history in world history and make it be depicted correctly, putting more importance in world history are recognized very important recently when we face with the distortion on Koguryo history by China. The proper starting point to depict Korean history with righteous view in world history lies in the analysis of textbooks published in foreign countries. In this study, not only the world history from western countries but also the world history from the United States which lead the tendency of depiction are to be reviewed to diagnose a desirable direction to depict Korean history in world history. Rather than passive approach to require correction of the problematic passages, the necessity of more fundamental and logical correspondence toward distortion on history textbooks is greatly expected. In the recent situation that the globalization has been accelerated, we feel keenly the necessity of various efforts for a national task which make Korean history depicted correctly in world history.

목차

1. 머리말
2. 미국의 교육개혁 방향 및 교육과정ㆍ교과서 정책
3. 미국 세계사 교과서의 서술 경향
4. 미국 세계사 교과서 속의 한국사
5. 미국 세계사교과서의 바람직한 한국사 서술
6. 맺음말
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-374-015494279