메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 第36卷 第6號
발행연도
2001.11
수록면
239 - 250 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the models for predicting bus pair patterns are developed using multi-linear regression models. Major reasons underlying bus pair patterns are examined in an effort to improve passenger services at the bus stop. First, the numbers of passengers classified by fare types and boarding and alighting passenger are attributed to the bus pair patterns. Second, traffic volume, the number of traffic signals, and bus lanes turn out to he travel time models are also developed in this study to estimate both actual travel time and dwell time at the bus stop. The research results show that the first bus pair patterns does not appear if headway is increased from 5minutes to 6minutes on bus route 542. The models developed in this study can be successfully applied to the bus stops where bus pair patterns frequently occur.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 관련연구 및 이론검토
Ⅲ. 분석 자료 구축 및 변수선정
Ⅳ. 버스통행시간 모형 개발
Ⅴ. 모형의 적용성 평가
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-539-017535758