메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심미선 강형철
저널정보
한국방송학회 한국방송학보 한국방송학보 통권 제14-2호
발행연도
2000.8
수록면
7 - 36 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Examination of 183 transitions between evening time programs on the four terrestrial broadcast channels in Korea demonstrated the existence of a modest transition effect and showed the differences of the effect between channels. Break length, competing options, program genres of competing channels, and acceleration program ends were found as the factors in duplicated viewers in subsequent programs.
But the impacts of most of these factors disappeared after controlling for channels. Only competing options remained on the three channels which sell commercial time(KBS-2, MBC, and SBS), and adjacent genres newly appeared as the sole predictor of duplicated viewers on the channel which has no commercial time(KBS-1).
Findings implies that many strategies for inherited viewership such as adjacent genres and acceleration program ends seems have no effect Korea's broadcasters expected. This is due to the longer break between programs on Korean channels than on American ones. Broadcasters must allot commercial break only between programs, not in a program according to the law, and this constitute greater break length. In this situation, broadcasters seem to continue to rely on current tactics of avoiding competing options.

목차

1. 문제제기
2. 기존 문헌 연구
3. 연구방법
4. 연구결과
5. 요약 및 논의
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0