메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第25卷 第4號
발행연도
2009.4
수록면
33 - 43 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Open Sapce in the Mixed-use Building operates as the cultural strategy that purposes to strengthen the competitiveness of the building in the city. The purpose of this research is to suggest the direction to increase visitor's of open spaces through the increase of the architectural publicity. The scope of contents of this research is 54 open spaces in the 10 mixed-use buildings in Korea. The research method was as follows: 1) Preparatory study review to extract the elements of architectural publicity 2) Based on the elements of architectural publicity, we make a list for site visit. 3) Through the site visits of 54 open spaces, we fill the list and analyze them with Corelation Analysis and Multiple Regression Analysis. The results of this research are as following: 1) Easy accessibility from the outside and being located convenient facilities on the border of open spaces would help visitor's stay and use in open spaces. 2) Keep the space amenity by being natural space nearby, bright lighting plan, and lowering noise to increase visitor's stay in open spaces. 3) The plan to accentuate inner openness like widening spaces also would be valid. 4) Open spaces should be planed as the spaces connecting with commercial spaces along the passages.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문헌고찰
3. 조사결과 및 분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-019491269