메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박기영 (서울시립대학교)
저널정보
중앙어문학회 어문론집 語文論集 第43輯
발행연도
2010.3
수록면
7 - 30 (24page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the way Korean phonology have applied ID Teaching Korean pronunciation On the assumption that Korean phonology is the basis of teaching Korean pronunciation but each has its own field, this paper examines correlation of Korean Phonology and Teaching Korean phonemes and phonological rules.
In regard to teaching Korean phonemes, this paper looks into the way of vowel presentation, learning order, and using phonetic symbol and vowel trapezium It also examines using minimal pairs for teaching pronunciation, organization of pronunciation exercises and using phonetic cues for teaching korean steps.
About phonological me, we suggest that phonological rules without exception take precedence over those with exception On the presentation of Korean phonological niles to foreign leaners, phonological explanation of the niles can be sometimes ignored We also suggest phonological niles applying to phrases level as well as word level play an important role in acquisition of pronunciation fluency.

목차

1. 서론
2. 음운론과 자ㆍ모음 교육의 상관성
3. 음운론과 음운 변동 교육의 상관성
4. 음운론과 용언의 불규칙 활용 교육
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-710-003221123