메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정인식 (고려대학교) 이장로 (고려대학교) 이춘수 (고려대학교)
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第32卷 第3號
발행연도
2007.6
수록면
201 - 219 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of the study is to advance our understanding of new product development (NPD) among Korean exporters. Drawing upon the literature on product management and international marketing and also based on a series of field interviews, we propose key components of NPD strategy in exporting - i. e., global orientation, customer orientation, and technological orientation. These strategic components are also suggested as an important determinant of new product performance in export markets. The proposed relationships are empirically examined based upon a large-scale survey of Korean manufacturing exporters.
Our findings indicate that, in general, NPD strategy can have a significant influence on the performance of new products in export markets. Given that previous attempts to examine NPD management among exporters have been scarce, this study, hopefully, provides a stepping stone upon which further research efforts can be directed toward exploring the importance of NPD strategy for enhancing export performance.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌연구 및 연구모형
Ⅲ. 연구방법론
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002867529