메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한완희 (교통안전공단) 윤영한 (한국기술교육대학교) 최문영 (교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,539 - 1,542 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The study introduced two methods for deriving the thoracic injury criteria. First, the scaling method that was developed by H. J Mertz is very simple. The scaling method has been used to develop injury criteria of other dummies such as Hybrid Ⅲ 5%tile, 95%tile and Hybrid Ⅲ child dummy. In order to use the scaling method, the size scale factor has been defined by the anthropometry data of Korean elderly as over 65 years old and the material scale factor has been referenced by the Kent’s paper. The second method to use the injury risk curve is more complex than the scaling method because the statistical analysis and a lot of the test results of PMHS were required. The PMHS test don’t be conducted in Korea, so the results in foreign countries have been analyzed to derive the thoracic injury risk curve using the logistic regression.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구방법
3. 고찰
감사의 글
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001356292