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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임종빈 (한양대학교) 김광수 (한양대학교) 함상환 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,040 - 3,044 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The interior permanent magnet synchronous motor (IPMSM) with its robust rotor construction, using reluctance torque and flux weakening capability is suitable for hybrid electric vehicle (HEV) application where wide speed and torque range is required. Characteristic of permanent magnet is depend on temperature, so flux of motor is varied and torque is also changed according to temperature. This paper presents the novel current compensation algorithm of IPMSM for HEV. To reduce effect of temperature in IPMSM, command current is selected using current map which is obtained by linear interpolation. The datum point is selected at 20, 80, 100 and 150 degrees. We make simulation and experiment to confirm current controllability.

목차

Abstract
1. 서론
2. 매입형 영구자석 동기기의 수학적 모델
3. 매입형 영구자석 동기기의 온도보상 알고리즘
4. 실험 결과
5. 결론
References

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