메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손달호 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 산학연구소 경영경제 경영경제 제42집 제2호
발행연도
2009.8
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The increase in demand for blended e-learning has created a need to explore the implications of the emerging paradigm shift on the learning environment. To deploy information technology to improve learning processes, the pedagogical assumptions underlying the design of information technology for educational purposes must be understood. However, theoretical development or empirical research has scarcely examined the learning effectiveness in web-based distance learning. In this regard, the primary purpose of this study is to investigate which factors of blnened e-learning influence the effectiveness of education. Based on the prior studies of the education and business training field, research model and research hypotheses were developed. Factors studied in this paper were student characteristics, on-line characteristics and off-line characteristics. The result showed that the student characteristics has the significant effect on the effectiveness of education. However, the on-line characteristics and the off-line characteristics have the partial significant effects.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 방법론
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌
SUMMARY

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0