메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신연진 (건국대학교) 조정순 (건국대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.13 Number.1
발행연도
2013.3
수록면
77 - 103 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study was to investigate the effect of cooperative learning on achievement and motivation in the context of level-based English class. The participants were 80 1st year students in a middle school. Half of them were taught under the framework of cooperative learning (Experimental Group), while the other half were taught by a teacher-fronted traditional method (Control Group). The two groups were pre-, and post-tested using the same measures of learning achievement and motivation. The results showed that after 10 weeks the experimental group performed significantly better in the test of English achievement, implying that cooperative group learning could positively contribute to their learning improvement. In addition, the experimental group revealed increased motivation at the end of the experimental period whereas the control group did not, suggesting that cooperative group learning could also be useful in increasing the students’learning motivation. Overall, introducing cooperative group learning to the lower level class seems to be a viable alternative in the context of level-based English class.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
5. 연구 결과 및 논의
5. 요약 및 제언
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003157482