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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
오유경 (전북대학교) 정진균 (전북대학교)
저널정보
대한전자공학회 대한전자공학회 학술대회 2012년도 대한전자공학회 추계종합학술대회
발행연도
2012.11
수록면
329 - 332 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The increasing number of ECUs causes the CAN bus overloaded and consequently the error probability of data transmission increases. Since the time duration for the data transmission is proportional to CAN frame length, it is desirable to reduce the frame length. In this paper, we present a CAN message compression method using Data Length Code (DLC) and compression area selection algorithm to reduce the CAN frame length and the error probability during the transmission of CAN messages. By simulations in actual car applications, it is shown that the CAN transmission data is reduced up to 54% by the proposed method, compared with conventional methods.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 기존의 CAN 통신 데이터 압축 알고리즘
Ⅲ. 제안한 CAN 통신 데이터 압축 알고리즘
Ⅳ. 결론
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