메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김홍석 (경주대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제41권 제1호
발행연도
2010.8
수록면
403 - 417 (15page)
DOI
10.51979/KSSLS.2010.08.41.403

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the causal relationship among service quality, customersatisfaction, participation-intention and recommendation. Data was analyzed through frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation relative analysis, confirmatory factor analysis and structure equation modeling were carried out using PASW Ver. 18.0 & AMOS 18.0. As the result of analysis, first, promotion service & accessibility has a significant effect on customer-satisfaction. Second, promotion service & accessibility has a not significant effect on participation-intention. Third, costs service, instructors service has a significant effect on customer-satisfaction & participation-intention. Forth, facilities service have a not significant effect on customer-satisfaction & participation-intention. Fifth, customer-satisfaction have significant effect on participation-intention & recommendation. Sixth participation-intention have significant effect on recommendation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0