메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤성준 한희은
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제14권 제2호
발행연도
2013.6
수록면
73 - 92 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to cross-culturally verify the relationship between social capital elements and consumer’s participation in online community service such as social network services based on social capital theory. The study has three maor research objectives; First, it examines whether the three social capital elements(e.g., social trust, network centrality and network tie strength) have impact on SNS participation both qualitatively and quantitatively. Second, it verifies whether social indentity construct composed of cognitive, affective, and evaluative dimensions, moderate the relationship between social capital and SNS participation. Third, the study compares Korean and Chinese consumers in terms of the effects of social capital on SNS participation. The results of study indicate that social trust influences qualitative participation, but not quantitative participation. Next, network centrality, among the three social capital elements, most significantly influenced SNS participation for both Korean and Chinese consumers. Finally, among the three types of social identity, cognitive identity was found to exert greatest impact on the relationship between social capital and SNS participation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0