메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구자현 (영산대)
저널정보
한국수사학회 수사학 수사학 제23집
발행연도
2015.9
수록면
5 - 24 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The rhetorical analysis of John Broadhouse"s Musical Acoustics, first published in the late 19th century, shows what strategies lead to success for a textbook of acoustics for musical students. In addition, it reveals strategies for effective communication between idiosyncratic fields. This rhetorical criticism also finds persuasive features of an informative textbook, which makes potential readers purchase it and surreptitiously supports a specific theory among competing theories. Thus, it reveals there are double-layered discourses in a textbook. In this analysis, Aristotles" rhetorical notions and Lloyd Bitzer"s three elements of the rhetorical situation are effectively utilized to find the appropriate strategies for both apparent and immersed discourses.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 배경 및 텍스트 소개
Ⅲ. 표층적 층위 분석
Ⅳ. 심층적 층위
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-802-001947836