메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국스포츠교육학회 한국스포츠교육학회지 한국스포츠교육학회지 제6권 제1호
발행연도
1999.6
수록면
1 - 16 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to determine the student participation patterns in physical education classes at a middle school. To determine the student participation patterns, the student interaction patterns with factors including subject matter, teachers, peer students, and classroom environments were investigated. To collect the data for the study, physical education classes at a co-ed middle school in Seoul were observed during the second semester in 1998. Educational ethnography was used in order to gather the qualitative data; participant observation for the classes and in-depth interview with the teacher and students were made to collect data needed for the study. The data were analyzed and categorized by the methods of the constant comparative method. Also, the collected data analysis were verified by member checks, peer debriefing, and triangulation. Five paterns of student participation were categorized; ``serious style``, ``good boys/good girls``, ``reluctant style``, ``frivolous style``, and ``wimps style.`` Results were discussed relative to related previous studies. Also, recommendations were made for the improvement of teaching in physical education in the middle school.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002812356