메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jin-Hwa Lee (Chung-Ang University) Seung-Su Kim (Chung-Ang University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.16 Number.2
발행연도
2016.6
수록면
121 - 142 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored whether constructional knowledge is available to L2 learners as in L1 acquisition and whether it is related to L2 proficiency. A total of 84 Korean college students with two English proficiency levels participated in a sorting task and a translation task. Their knowledge on English argument structure constructions (ASCs) was examined in two aspects: recognition of English ASCs in general and relative difficulty of four English ASCs. The results showed that Korean EFL learners" processing of English ASCs was constrained by their English proficiency. The lower level learners presented heavily verb-centered processing, while the advanced group showed more construction-based processing. This study also revealed the relative difficulty of English ASCs for Korean EFL learners: The transitive was the easiest and the resultative was the most difficult, with the caused-motion and the ditransitive in between. Based on the findings, pedagogical implications are discussed.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results
5. Discussion
6. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-000869691