메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
尹有貞 (聖潔大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第99號
발행연도
2016.8
수록면
187 - 220 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to survey and analyze the actual conditions of usage and cognition of Chinese punctuation marks by Korean students and teachers. Based on the results of the questionnaire survey analysis, it suggest the most efficient way to teach students Chinese reading and writing. According to the frequencies of usage and levels of cognition for punctuation marks, it proposed to teachers the sequence of teaching the Chinese punctuation marks for Korean students. It suggest that they teach, at first, period, comma, question mark, exclamation mark, quotation mark and Chinese comma, secondly, teach colon, semicolon, ellipsis and book mark, and then, teach bracket, hyphen, bullet point, slash etc. In the reading comprehension class, in advance, let students understand the relations of inner structures in context. These training support to express writer’s thought logically, and to expose grammatical relation of sentences with punctuation mark. In addition, it is necessary to build up student’s experience with reading and writing practice for various contents and formality texts.

목차

1. 서론
2. 한국인의 중국어 문장 부호 사용 실태
3. 한국인의 중국어 문장 부호 인식 실태
4. 결론
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-820-001124791