메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강유진 (숭실대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제5집
발행연도
2017.6
수록면
143 - 163 (21page)
DOI
10.24173/jge.2017.06.5.143

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to verify the effectiveness of private writing, which is represented by ‘self – narration’ and ‘unsent letters’, to the curriculum of university writing course. Many students find it difficult to write and have difficulty releasing their writing. Self narrative and ‘unsent letters’ can be used as a way to overcome this.
Many college writing classes try to ease the objection to students" writing by choosing writing that does not reveal personal stories or feelings such as columns, book reviews, and criticisms. However, the more fundamental function of writing can be found in reflection and conversation about oneself.
Based on this recognition, this paper proposes ‘self - narrative writing’ and healing writing learning model as a way of reflexive writing in college writing class and analyzed the actual teaching practice.

목차

1. 연구 목적 및 필요성
2. 자기서사 쓰기 수업 사례
3. ‘보내지 않는 편지’ 쓰기 수업 사례
4. 논의
참고문헌
Abstract

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0