메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Nahee Kim (Chung-Ang University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.17 Number.3
발행연도
2017.9
수록면
603 - 630 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this paper is to examine Korean test takers’ English speaking test preparation, focusing on how they construct their English-mediated identity during test preparation. The test in question is the International English Language Testing System (IELTS) Academic which has been used for university admission. Data consist of interviews, observation and field notes. The data were analyzed using Bryman’s qualitative analysis (2004). It was found that test takers’ identities were constructed in a context of English speaking practice. Also, they experienced test preparation impact on their identity. It is suggested that English speaking activities in high-stakes test preparation could act as critical experiences which shape English-mediated identity. By listening to voices of test takers, the implications of the paper are to raise awareness of the importance of test use and impact.

목차

1. Introduction
2. English-mediated Identity
3. Methodology
4. Findings
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001342499