메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정수 (단국대학교) 이상인 (단국대학교) 이동진 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.6
수록면
453 - 465 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2018.06.27.2.453

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the structural relationships among Soccer Crowd’ Consumption Value, Attitude and Consumption Behavior. The target of this study were K-League Classic crowds in them were select as research samples. Among the total 365 data were used for analysis. the SPSS 21.0 version and AMOS 18.0 version statistical program were used frequency analysis, confirmatory factor analysis, reliability analysis, correlation relative analysis and structure equation model analysis in these date. Result of the analysis are as follows. First, Ssoccer crowd’ consumption value effect on attitude but rarity value was not effect on attitude. Second, emotional, functional, social, attitude value factor among Consumption Value were effect on revisit, but rarity value was not effect on revisit. And emotional, social value were effect on recommend, but functional, rarity, attitude value among Consumption Value were not effect on recommend. Third, attitude wes effect on Consumption Behavior.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-003140628