메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한통합의학회 대한통합의학회지 대한통합의학회지 제6권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
63 - 73 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : This study aims to verify the effects of flipped learning on self-directed learning and class satisfaction in a class of college physical therapy students. Method : The subjects were 97 students in College A who had registered for musculoskeletal examination and assessment and practice at the second semester of 2017. The collected data were processed using a computerized statistical program SPSS Win version 21.0. Mean, standard deviation, paired t-test and Cronbach's alpha coefficient were calculated. Result : The results showed significant differences in goal setting, identify resources for learning, effort attributed to results, self-reflection of self-directed learning and problem solving excellence, class methods and contents attention and understanding(t=-3.884, p=.000), class interest(t=-2.691, p=.008) of class satisfaction. Conclusion : These results suggest that flipped learning improves learning motivation and attitudes. Therefore, follow-up study is necessary to investigate further the application of flipped learning in various students and teaching methods.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0