메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제85호
발행연도
2018.1
수록면
29 - 42 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this research, we implemented speech education of Japanese with one of the most innovative technology, a smartphone and application that have a function of voice recognition, and tested how Japanese learners improve their pronunciation and the effectiveness of that application. In fact, through pronunciation training with the smartphone and some feedback to Japanese learners, we realized that it is possible to do voice training in a limited amount of time. Through this research that is subject to thirty󰠏three Japanese learners, we found remarkable improvement of their pronunciation as a result of using the application. Particularly, this application showed an effect for one of the most difficult pronunciation “za󰠏gyou”, that is special mora. The smartphone and application can be used anytime, anywhere. For this reason it is easy for the learners to use and check their pronunciation. As an artificial intelligent and education environment are built, this kind of speech training will be able to be applied to not only Japanese but also other languages. We expect researchers to develop this phonetics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0