메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제12권 제2호
발행연도
2011.1
수록면
23 - 50 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper addresses the question of how conversation analysis (CA) can be applied to the study of script-based interactions in movies, considering the possibility of expanding the scope of research where CA can be applied to the 'performed' interactions enacted through script-based (and thus non-naturally occurring) movie dialogues as potentially non-trivial target phenomena. On the basis of a sample analysis of movie scripts, it is suggested that applying CA to the scripted interactions in movies brings us analytical payoffs by way of illuminating the sequential structure through which actions and practices are produced by the characters' performed interactions which, in many respects, display affinity with naturally occurring interactions. The findings suggest that, from the perspective of applied linguistics, applying CA to the analysis of scripted interactions in movies promises pedagogical payoffs in terms of furnishing us with methodical grounds for designing pedagogical activities geared to sensitizing the learners to various sequence-organizational aspects of authentic English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0