메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국언어문화연구회 한중언어문화연구 한중언어문화연구 제47호
발행연도
2018.1
수록면
63 - 93 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines various Chinese language-teaching methods, related to the concept of “friendship”. The language education, which contains interesting and familiar topics for learners, encourages practical and decent language uses, beyond the level of simple communication. We look into definitions and characteristics of proverbs in comprehensive level of understanding first, and then investigate the implicit meanings of Chinese proverbs. Furthermore, this paper will suggest possible improvements for the deeper understanding of the proverbs through the method of simple classification for the structures and the meanings of these proverbs. This paper analyzes teaching methods of “friendship” proverbs for both Korean speakers. Based on these analyses, I looked into the proverbs that can be use in expression education and understanding education. Then I designed the learning goals of “friendship” proverb lessons as well as the outline of the units. In addition to that, I organized various forms of teaching methods using problem tools, quiz forms, and storytelling. Overall, this paper examines the examples of Chinese language-teaching methods, and plays a role of stepping stone to expand further researches.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0