메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국언어문화연구회 한중언어문화연구 한중언어문화연구 제49호
발행연도
2018.1
수록면
21 - 39 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is critical to research the learning strategies of Sino-Korean words. Firstly, it complements the vocabulary teaching in the current Korean language teaching. Secondly, Sino-Korean words play a very important role in Korean vocabulary. This study aims to explore efficient learning strategies of Sino-Korean words that students can independently operate and provide an efficient way for students to build up vocabulary rapidly. When we say “learning a word”, it includes two aspects. On one hand, when we see the word, we can understand the meaning of it. On the other hand, we have remembered the character of the word and mastered its usage. According to Schmitt’s theory, when we learn a word, we need to use both determination strategies and memory strategies. Using questionnaires, this study first analyzed Chinese students’ understanding of different types of Sino-Korean words. Then with a focus of determination strategies and memory strategies, this study explored corresponding learning strategies based on the types and characteristics of the Sino-Korean words.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0