메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
인문사회과학기술융합학회 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 제8권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
401 - 412 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As a written discourse between students and academic teaching staff, academic writing is fairly important for students in respect of their academic success or failure in higher education. In particular, it is a significant challenge to non-native international students from different linguistic and cultural backgrounds. This study draw on the issues of non-native English speaker international students on the written assignment by reviewing previous empirical studies conducted in UK university context. The review undertaken here investigated two parties, international students and academic teaching staff. The findings showed that non-native international students had much trouble with limited linguistic resources, different socio-cultural education systems and lack of supports. The academic teaching staff showed lack of intercultural awareness by devaluing the multilingual and multicultural repertoires in written practices. Researchers argued academic lecturers make more efforts to accommodate them and provide enough writing supports; Also they suggested that they reconsider the non-native international students’ written tasks not as a problem to be fixed by standard English norm but as intercultural or transcultural repertoires.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0