메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제25권 제3호
발행연도
2014.1
수록면
281 - 310 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyse discourse errors produced by Korean language learners at intermediate levels focusing on their usage of Korean particles. Since there are few studies conducted on the spoken errors found in the Korean language learners’ discourse, compared with written texts, the current study is one of the first studies of its kind. Three types of discourse including debates, interviews, and speeches of 38 Korean language learners from 13 countries were recorded, transcribed, and analysed. The study has identified six types of particle errors including errors of substitution, ommission, addition, form, paraphrase, and pronunciation. Among the six types of errors, ommission error has the highest frequency of occurrence. This result is different from those found in previous studies that focused on written texts. The particles with a high rate of error occurrence include ‘이/가, 을/를, 에서, 에, 은/는’. (Yonsei University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0