메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제20권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 27 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study examined interlanguage of English learners of Korean in terms of prosodic features. Six Korean sentences which included focused words were recorded two times by four inexperienced Korean language learner(IEs, 17.8 average months of Korea residence), four experienced Korean language learners(EEs, 6 average years of Korea residence), and four Korean native speakers(Ks). AP-initiation, dephrasing after the focused word, frequency of the pitch peak, the location of the pitch peak, and pitch range were investigated. A perception test also was performed over the IEs, EEs, and Ks. The results revealed that even though length of L2 experience played a great role in acquiring L2 prosodic system, both the IEs and EEs were significantly different from the Ks in terms of the location of the pitch peaks, AP-initiation, the rate of dephrasing, and speech range. Some features were traceable to prosodic features of the L1, namely English. The rest, however, seemed universal features of interlanguage in L2 prosody.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0