메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최은영 (홍익대학교) 김동훈 (홍익대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2019년도 추계학술발표대회 논문집
발행연도
2019.11
수록면
91 - 95 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Along with nation’s educational direction and plan, space for children need to be adopted in a new way. Education facilities for 70’ and 80’ purposed for controlling and accepting of much population due to bay-boomer. Facing 4th industrial revolution and low birth rate, people started to focusing on blending individual’s ability and creativeness for future generation. Regarding 2015 revision of elementary curriculum, there are four distintion such as creative thought, method of knowledge caring, communication. and safety education from the last revision. In order to educate following this revision, space of educational facilities from 1960’s need to be changed. The purpose of this study is to propose improvement directions of existing elementary schools (built from 60’s or even older) study spaces and public spaces along with nation’s educational plan.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 선행연구 및 사례조사와 종합분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-619-000122859