메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은미 (강원대학교) 최현철 (중앙대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제10집
발행연도
2019.12
수록면
93 - 116 (24page)
DOI
10.24173/jge.2019.12.10.4

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
If one of the main purposes of outstanding individuals in the future is a well-cultured character, education of humanism is more important than anything else. Also, character as the core of education of humanism is important, because character is closely related to action. Character which can affect not only personal cultivation but also a consideration for others reflects the goal of education of humanism. In this respect, we need to focus on Utilitarianism, especially John Stuart Mill’s argument about the development of character. According to Mill, the development of character means moral character and the development of a way that can expand social utility through it.
The study will discuss the education of humanism in terms of utilitarianism. In particular, this study contributes to providing the foundation of personality education in General education by carefully examining the concept of character and the importance of character development as written by John Stuart Mill.

목차

1. 대학 교양교육, 인성교육 그리고 성격
2. 공리주의 입장에서 성격의 개념적 이해
3. 밀의 성격 형성 이론
4. 성격 계발로의 인성교육
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-005-000276703