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김철순 (자트코코리아 엔지니어링) 송호성 (자트코코리아 엔지니어링) 최종윤 (자트코코리아 엔지니어링) 박정일 (자트코코리아 엔지니어링) 김민철 (자트코코리아 엔지니어링)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2019년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2019.11
수록면
129 - 134 (6page)

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In the transmission, ATF is supplied to the oil pump through the strainer, and the hydraulic pressure generated from the oil pump is supplied to each component of the transmission through the control valve. The strainer serves to maintain the suction performance of fluid and functions as a filter that captures contamination from the inside of transmission. In order to maintain these two functions, the strainer is designed in consideration of the position of the inlet and the pressure loss generated inside the strainer. Currently, pressure loss after contamination capture depends on experimentation. In this study, we developed a strainer design method that can predict hydraulic pressure drop due to contamination accumulation. The model which improved the inhalation performance of the strainer using this method was proposed and compared with the experiment, the validity was confirmed.

목차

Abstract
1. 서론
2. 변속기내 유체의 흐름 및 스트레이너의 유체 흡입 성능
3. 개선 모델 제안과 기존 검토 방법
4. 새로운 검토 수법의 제안
5. 수정된 스트레이너 형상의 제안
6. 결론
References

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