메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동식 (부산대학교) 권예진 (부산대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 논문집 한국실내디자인학회 논문집 제29권 제1호(통권 제138호)
발행연도
2020.2
수록면
58 - 71 (14page)
DOI
10.14774/JKIID.2020.29.1.058

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The pedestrian space has evolved in various forms, and stores located naturally in pedestrian space are showing professional and unique show window displays. Show window displays serve as the first to show the store’s image even if the customer does not enter the store. Therefore, many brand stores regard this as important. They also have a kind of exhibition effect on the pedestrian environment, so they are highly interconnected. However, people’s buying patterns have changed from offline to online. Therefore, people are easily buying products from online stores but they do not visit offline stores directly. This change has caused a number of problems. The biggest problem among them is sluggish sales. This problem causes the closedown of many stores. But this does not just end up close down stores, Even, it can cause aesthetic degradation and safety problems in cities. Therefore, this study looked at the expressive characteristics of show window displays located in pedestrian spaces to activate the pedestrian spaces and identified their associations and significance. In addition, through this study, we propose the problems and improvements in pedestrian space and show window display.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 조사대상 선정 및 분석항목 설정
4. 조사대상에 관한 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-619-000452310