메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양지선 (명지대학교) 김지현 (명지대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제29권 제3호
발행연도
2020.6
수록면
271 - 284 (14page)
DOI
10.5934/kjhe.2020.29.3.271

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined recognition of eight childcare teachers’ mathematical exploration integration activity through in-depth interviews. Additionally, the frequency analysis of mathematical exploration integration activity by age and type of activity in the Nuri Curriculum Teachers’ Guide was conducted to investigate the integration of mathematical exploration integration activity with other areas and content categories. First, teachers often conducted science-related activities in mathematical exploration integration activity, and if childcare teachers use the Nuri curriculum Teachers’ Guide in the course of planning and implementing mathematical exploration integration activity or not is different according to the types of educare centers and principals’ childcare philosophy. Next, as a result of the frequency analysis of the mathematical exploration integration activity by age and type of activity in the Nuri Curriculum Teachers’ Guide, the mathematical exploration integration activity was most integrated with social relations areas, and the art experience areas were least integrated at all ages. Additionally, the number of free-selection activities was the highest in the mathematical exploration integration activity by activity type. This study implies that.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-590-000887879