메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이재웅 (한국해양대학교)
저널정보
한국동력기계공학회 동력시스템공학회지 동력시스템공학회지 제24권 제3호
발행연도
2020.6
수록면
67 - 74 (8page)
DOI
10.9726/kspse.2020.24.3.067

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The propeller shaft of the shafting system has various pattern by the engine power, propeller eccentric thrust and weight, which increases the adverse effect of bearing failure causing load variation on after stern tube bearing. To prevent this, diverse research on the shafting system has been conducted with a focus on optimize the relative slope angle and oil film thickness between the shaft and the support bearing, mainly based on the Rules for the Classification of Steel Ships. However, in order to secure the integrity of the shafting system through a more scrutinized assessment, it is necessary to consider the dynamic condition including the transient condition due to the sudden alteration in the stern wakefield. In this context, for the case ship, this study deals with the effect of propeller shaft behavior at rapid rudder turn portside, which is one of the typical transient conditions at ballast draught. As a result of the analysis, it was confirmed that the estimation of the change of the propulsion shaft behavior due to the transient condition have a different pattern from the interpretation in the quasi-static condition.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실선 계측 및 해석방법
3. 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-550-000854712