지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Feature-relativized Criterial Freezing
생성문법연구
2019 .01
Is Criterial Freezing a Syntactic Illusion?
생성문법연구
2015 .01
Subject Extraction and Labeling Algorithm
생성문법연구
2021 .11
Effect of Written Corrective Feedback on Korean EFL Learners’ Development of Passive Structure
응용언어학
2017 .12
EFL Teachers’ L1 Backgrounds, Beliefs, and the Characteristics of Their Corrective Feedback
Journal of Asia TEFL
2019 .01
L2 Learners’ Perception of Oral Corrective Feedback in Relation to Their Proficiency Level
영미어문학
2021 .09
Revision and the Effects of Written Corrective Feedback on L2 Development
Foreign Languages Education
2016 .01
Interactional Effects of Feedback Type and Target Structure on Accuracy in L2 Writing
영어교육연구
2020 .01
Notes on Freezing Effects and Anti-Freezing Effects
새한영어영문학
2022 .08
우리를 부르신 뜻은 무엇일까? – 창세기 12:1-3(cf. 빌 4:11-13)
성서마당
2019 .09
스페인어 주어 내부로부터의 이동
스페인어문학
2018 .01
<타임 패러독스>, 또는 좀비가 말하지 못한 것
비교문학
2015 .06
Notes on the MERGE-Based System
새한영어영문학
2019 .08
A Principled Explanation of the Believe-Type Verb Infinitival Complement Constructions
현대문법연구
2023 .03
Merge to MERGE: What we gain and what we (seem to) lose
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2019 .06
Written Corrective Feedback: Its Explicitness, Target Structure and Efficacy in Improving L2 Accuracy
영어교육연구
2021 .09
Wh-이동과 어순섞기 현상에 대한 단일화된 분석
영어영문학
2018 .02
예이츠와 S. 지젝: 실재의 탐색
한국 예이츠 저널
2016 .01
Why-Stripping and the Articulated CP Structure
영어학
2017 .07
MERGE, Labeling and Transfer Meet the Subject Condition
영어영문학연구
2022 .06
0