메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제135호
발행연도
2019.1
수록면
187 - 204 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current study was to investigate the effects of reading tasks on the realization of prosodic phrasing and phrase tones in the utterances of Korean learners of English. Previous studies have emphasized the importance of acquiring appropriate prosodic phrasing and intonation patterns in learning English as L2. The current study addressed the question of whether repeated reading tasks helped Korean learners of English to achieve better understanding of phrasing and edge tones including boundary tones and phrase accents. The participants used fewer intermediate phrases and more L-L% at the end of intonational phrases after listen-and-repeating utterances of English native speakers. These findings suggested that Korean learners of English tended to exhibit significant improvements in prosodic phrasing and phrase tones of intonational phrases through reading tasks, which would trigger more effective communication in English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0