메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지응 (전주대학교) 이수경 (전주대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제16권 제3호(통권 제48호)
발행연도
2020.9
수록면
109 - 123 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to understand the characteristics of consumers in the Confucian culture by applying the Confucian culture consumer behavior model to consumers who visit Starbucks, a global brand, because comparative cultural research is very important at the time of marketing activities in the global market today. There is a purpose. As a result of the study, it was found that the factors of belief, face-saving, and group-conformity, which are the characteristics of consumers in Confucian culture, have a significant influence between positive consumer attitude and revisit intention. In other words, it was confirmed that the reasons consumers visit Starbucks are not only personal beliefs such as taste, price, atmosphere, service, and brand, but also cultural background. Based on this, I think that if we investigate and analyze the cultural characteristics of Confucian consumers in various industries, it will satisfy the basic needs of consumers. In addition, It is expected that it can be used in various ways as a global business marketing strategy targeting Confucian culture consumers.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구설계
IV. 실증분석
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0