메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노유수 (경일대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제78집
발행연도
2021.2
수록면
49 - 74 (26page)
DOI
10.21087/nsell.2021.02.78.49

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of three types of pre-reading activities (providing visual materials, drawing semantic maps, vocabulary pre-teaching) on online reading comprehension. Participants consisted of 120 non-English major students enrolled in a English Reading and Writing course at a university. They were assigned into four groups: one control group and three experimental groups for each of the three types of pre-reading activities. A test of reading comprehension ability was conducted before and after the treatment, and a questionnaire was carried out to explore the participants’ interest in English reading and pre-reading activities. According to the statistical analysis of the data, three pre-reading activities proved to be useful in facilitating participants’ reading comprehension and attracting participants’ interest to read. The most appropriate pre-reading activities for participants’ level were not observed. Pedagogical implication and suggestions for future studies follow.

목차

I. 연구의 필요성 및 목적
II. 이론적 배경
III. 연구방법 및 절차
IV. 결과 분석 및 논의
V. 결론
인용문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-840-001570465