지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Study on the User Perception in ASMR Marketing Content through Social Media Text-Mining: ASMRtist vs Normal Influencer
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2020 .06
Exploring the echo chamber effect of ASMR marketing content on user: A text-mining perspective
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2021 .06
Exploring the Echo Chamber Effect of ASMR Marketing Content on User: A Text-mining Perspective
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2022 .06
국내 건축 · 도시 계획분야 텍스트 마이닝 연구 동향 분석
대한건축학회 학술발표대회 논문집
2019 .04
Mining the Voice of Employees: A Text Mining Approach to Identifying and Analyzing Job Satisfaction Factors
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2018 .11
Analysis on Importance of Social Issue Topics in Social Networking Service
INTERNATIONAL CONFERENCE ON FUTURE INFORMATION & COMMUNICATION ENGINEERING
2016 .06
텍스트 마이닝을 활용한 사용자 핵심 요구사항 분석 방법론 : 중국 온라인 화장품 시장을 중심으로
산업경영시스템학회지
2021 .01
Relationship Judgement using Text Mining for Corporate Data Management
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2017 .08
텍스트마이닝을 활용한 사용자 요구사항 우선순위 도출 방법론 :온라인 게임을 중심으로
산업경영시스템학회지
2020 .01
Information mining from a Text Image using Smartphone
한국정보과학회 학술발표논문집
2019 .06
Analysis of Energy Policy Issues Based on Text Mining
AFORE
2023 .11
Identifying Food Delivery Service Quality through Text Mining
대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집
2022 .06
온라인 고객 리뷰에 대한 텍스트마이닝을 활용한 고객가치제안 방법
산업경영시스템학회지
2021 .12
Data-driven Understanding of Blockchain through Text Mining
대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집
2018 .04
Intelligent Sales Prediction for Automobile Demand from User Reviews
대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집
2018 .04
Discovery of Research Trend and Topics in Smart Building : Text Mining and Topic Modeling Approach Based on Research Papers Analysis
대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집
2018 .04
온라인 학습 콘텐츠 제공을 위한 동향 분석 및 텍스트마이닝을 활용한 학습 시스템 연구
한국정보통신학회 종합학술대회 논문집
2019 .10
텍스트마이닝을 활용한 공간정보 분야의 국제연구동향 분석
한국생산제조학회 학술발표대회 논문집
2019 .11
Storage-Aware Mining for Blockchain Network
한국통신학회 학술대회논문집
2022 .02
Exploring Consumers’ Perceptions of the Influencer Sponsorship Disclosure Posts: the Perspective of Product Involvement and Brand Strength
한국지능정보시스템학회 학술대회논문집
2022 .06
0