메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천지아 (가톨릭대학교) 김경자 (가톨릭대학교)
저널정보
가톨릭대학교 생활과학연구소 생활과학연구논집 생활과학연구논집 제38권 제1호
발행연도
2023.1
수록면
23 - 39 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine how Chinese women consumers perceived KOL and how the perception was correlated with the quality perception and purchase intention of cosmetics that the KOL recommended. Data were collected from 315 female Chinese consumers who were in the age of 20s~30s. Online questionnaire survey was performed through Wechat company and Moonkwonsung(online survey company in China) from January to April in 2020. Results showed that the characteristics of Chinese KOL were classified into similarity, usefulness, professionalism, attractiveness, and credibility. Among the 5 KOL characteristics, professionalism score was the highest, followed by usefulness score, while similarity score was the lowest. Except for similarity, professionalism, attractiveness, usefulness, and credility influenced on the quality perception of the product KOL suggested. Finally, only credibility and attractiveness positively affected on the purchase intention of the product that KOL described.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0