메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
노형태 (현대케피코) 김진현 (현대케피코)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
2,226 - 2,229 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Company and government are strengthening budget support and technology development for the supply of electric two-wheeled vehicles, while at the same time expanding battery exchange stations. Electric two-wheeled vehicles have limitations on the mileage depending on the battery capacity and condition, and this can be solved by charging the battery or replacing the battery. Electric motorcycle OEMs, battery station operators, delivery or shared platform companies, etc. must provide services such as optimal performance through battery tracking management, maintenance/repair, theft detection or damage prevention for drivers, and introduce battery authentication for this purpose. In this paper, we developed an NFC-based battery authentication system for an electric two-wheeled vehicle, made an operation scenario for battery authentication according to the NFC communication mode, and designed and implemented a battery authentication algorithm model. In addition, the authentication algorithm was verified in the actual test bed and vehicle environment, and after successful battery authentication and user authentication, it was confirmed that the vehicle is normally controlled. It is expected that this will be able to provide the effective operation and management of the battery.

목차

Abstract
l. 서론
2. 전기이륜차 NFC 인증
3. 배터리 인증 알고리즘 통합 시험
4. 결과 및 고찰
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0