메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국HCI학회 한국HCI학회 학술대회 PROCEEDINGS OF HCI KOREA 2023 학술대회 발표 논문집
발행연도
2023.2
수록면
208 - 212 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the huge success of LG Styler on the local and global market, it seems to target housewives in their 40s, instead of people in their 20-30s who are the main consumers of the clothing industry and consequently have more interest in clothing management and maintenance. Therefore, this study aims to understand the needs and wishes of the older representatives of generation Z regarding clothing care as well as the reasons behind the low demand for stylers among them. To meet this goal, we surveyed generation Z representatives and received 80 responses, conducted 6 extreme user interviews along with collage making, and analyzed gathered data with the use of affinity diagrams. Based on this, we developed criteria and directions for the further work of redesigning LG Styler (S3MFC) to meet the needs of generation Z, the population group that is most interested in clothing care.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Method
3. Results and Discussion
4. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0