메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지현 (백석대학교 보건학부 물리치료학과) 김세진 (백석대학교 보건학부 안경광학과)
저널정보
한국신경재활학회 한국신경근육재활학회지 한국신경근육재활학회지 제12권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
80 - 87 (8page)
DOI
https://doi.org/10.37851/kjnr.2022.12.4.9

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the importance and practice of communication skills by physical therapy students and analyzes data on students’ communication education needs. Between March and May 2022, 131 students from the physical therapy department participated in a survey. Communication skills were classified into interpretation ability, role performance ability, self-presentation ability, goal setting ability, and message conversion ability. The Borich method was used to analyze communication education needs, and to identify priorities in communication education. In terms of the importance and practice of communication skills, message conversion ability ranked the highest at 3.95 points and 3.83 points, respectively, and self-presentation ability and goal setting ability showed the lowest score. The need for self-presentation ability was identified as the highest priority among communication education needs. Therefore, to improve the communication skills of physical therapy students set to become physical therapists in the medical field, it is necessary to teach them self-presentation skills. The results of this study can be used as basic educational material that improves communication skills in physical therapy students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0