메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노경희 (서울교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제27권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
5 - 27 (23page)
DOI
10.25231/pee.2021.27.4.5

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Politeness in English requests is associated with particular linguistic features such as mood, tense, negation, modals, and lexical markers. This study investigates the extent to which primary pre-service teachers are aware of English syntactic or lexical features that increase or decrease the degree of politeness in communicative interactions. Pre-service teachers (n = 42) and English natives (n = 15) as a reference group were asked to rate the degree of politeness of twenty request forms which vary across five linguistic features (mood, tense, negation, lexical markers, and suggestives). Analysis of the questionnaire revealed that the majority of the pre-service teachers are unaware of pragmalinguistics of English politeness, showing significantly different response patterns from the reference group. Specifically, they underestimated the effects of mood distinctions (imperatives vs. interrogatives) and negation on politeness while overestimating the contributions of the politeness marker, please, and the past tense modal verb, could, to politeness. Some causes of their limited pragmalinguistic knowledge are discussed, and some suggestions are made for pre-service teacher education to foster their pragmatic competence.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0