메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최홍주 (울산대학교)
저널정보
한국스페인어문학회(구 한국서어서문학회) 스페인어문학 스페인어문학 제101호
발행연도
2021.12
수록면
53 - 83 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Corrective (or negative) feedback consists of pointing out an error and providing instructions for students to modify their academic behavior. The key of the corrective feedback process in foreign language teaching is to provide the correct form of the target language, not excessively interfere in the communicative flow of the didactic activity. This study analyses the discourse strategies that native Spanish teachers use to correct the errors of university students in Korea. In total, 84 sequences of error productions and 129 statements issued for corrective feedback were analyzed. The classification of corrective feedback strategies proposed by Lyster and Ranta (1997) has been adopted for the analysis, including the paralinguistic signals. According to the result of quantitative research, self-repair strategies (request for clarification, metalinguistic feedback, elicitation, repetition) were used 84 times, which is a little more than double that of resolutive strategies (explicit correction, reformulation of the response), which were used 40 times. The preferred strategies turn out to be giving a metalinguistic feedback and making an explicit correction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0