메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임수연 (진주교육대학교) 임은영 (한국교육과정평가원)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제20권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
187 - 210 (24page)
DOI
10.18649/jkees.2021.20.4.187

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the importance and performance level of English teachers’ competencies to find ways to enhance English teachers’ competencies. For this, a total of 602 English teachers representing three school levels, from primary schools to high school, responded to a survey which consisted of 12 competency factors. The results are as follows. First, the level of importance they assigned the twelve competencies was high compared with the level of performance. Second, twelve competencies fall into four categories: ‘concentrate here’ (four competencies), ‘keep up the good work’ (two competencies), ‘low priority’ (four competencies), and ‘possible overkill’ (two competencies). The results identified focus areas to enhance English teachers’ competencies and suggest some principles to improve in-service teachers’ training programmes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0