메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유선영 (세종대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제19권 제2호
발행연도
2021.9
수록면
23 - 36 (14page)
DOI
10.23903/kaited.2021.19.2.002

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted for the purpose of researching strategies on English pronunciation education methods for translation. When learners who do not speak English as a native language learn English through learning rather than natural learning, they will be able to understand English quickly if they know the importance of recognizing English pronunciation and the need to learn it, even though they tend to see fluency and proficiency for communication purposes. Therefore, the purpose of this paper is to find the importance of clear orientation and a clear perception of correct English pronunciation for the purpose of learning English pronunciation. Therefore, it is sure that we can improve our understanding of the importance of English pronunciation education by conducting analysis in support of the content theory and functional language theory that traditional grammar scholars argued, and improve English pronunciation through content and functional language theory. In this paper, the value and meaning of this study are confirmed by presenting these English pronunciation education strategies and methods because English pronunciation can be improved through the acquired efforts of English learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0