메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이규영 (충북대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제38권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
85 - 102 (18page)
DOI
10.46694/JSS.2023.6.38.2.85

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, we examined the early aspects of the modernization of Russian icons. During the 16th and 17th centuries, Russian icon was gradually changed into style similar to Western European portraits while accepting humanistic elements. Parsuny portrait, changes of Claymo, depiction of real life in Russia, and detailed depiction of the background were concrete signs of the new icon style. In particular, the depiction of the traditional costumes such as the Lubaha of the 17th century Russian icon signaled the arrival of a new era in Russian icon.
However, the 17th century Russian icon did not completely break with the old traditional style. Russian icon at that time revealed an eclectic aspect that blended traditional styles with Western European realism techniques. This aspect shows that it produced a result that is closer to a new transformation of the old than to the emergence of a new Russian icon. This is because the Russian icons of the 17th centuries were in the experimental stage of partially borrowing new ones while adhering to the traditions.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 러시아 이콘의 근대화
Ⅲ. 맺는말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0