메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정윤희 (서울교육대학교) 김혜리 (서울교육대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제36권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
293 - 317 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the possibility of teaching the English reading-writing connection to six seventh grade students using children’s literature. Participating students wrote double-entry journals while reading two literary texts, and wrote a newspaper article and a book report after reading each one. Two research questions were proposed and data for qualitative analysis were collected from surveys, students’ writings, interviews, class reviews, and the teacher’s field notes. Data analysis revealed two major results. First, writing double-entry journals based on the literary texts provided a foothold for EFL learners’ writing, and the writing also had a complementary effect on strengthening reading. Second, students applied their own writing strategies to communicate with readers in the target language. They tried to communicate with readers by writing newspaper articles and to convey information efficiently by writing reports. Based on these results, some suggestions are provided.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0