메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이송이 (동양대학교) 크리스찬 김 (차의과대학교)
저널정보
아시아문화학술원 인문사회 21 인문사회 21 제14권 제2호
발행연도
2023.4
수록면
3,017 - 3,032 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Effects of Critical Literacy on Korean KindergartenersSongyi Lee & Christian KimAbstract: The purpose of this study is to investigate the effect of CL on the perception of racial diversity and the possibility of change in perception among Korean kindergarteners. For this purpose, a qualitative research was conducted which involved 24 five-year-olds. In the data analysis of this study, thematic analysis was used to divide and categorize the collected data from the research. The children’s perception of race had changed after the CL education. Also, three positive effects of CL were found. These effects are 1) change in perception of race, 2) understanding of the reason why there are many white characters in picture books, 3) improvement in ability to express one's opinion on race. With appropriate guidance from the teacher, CL classes can be helpful to Korean kindergarteners in understanding controversial topics such as race.Key Words: Critical Literacy, Race, Korean Kindergarteners, Fairy Tales, Critical Attitude

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0